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오리도날껄

Google과 Bing SEO 차이 본문

SEO

Google과 Bing SEO 차이

오리도날껄 2018. 2. 27. 16:18

Differences SEO between Goolge and Bing


Keywords

Google: Create comprehensive pages backed by keyword research, but focus on topical relevance instead of exact match keywords.

Google은 정확한 키워드 매칭 검색 결과 보다는 약간의 시의적인 연관성 있는 검색 결과를 줌.


Bing: Use straightforward keywords that exactly match the terms you’re targeting in Bing’s search results—just don’t over-optimize or you risk running afoul of Penguin. 

Bing의 경우 완벽하게 키워드 매칭 되는 결과를 줌.


Meta Keywords

Google: Meta keyword tag isn’t a ranking signal.

구글은 공식적인 자리에서 더 이상 메타 키워드를 사용하지 않겠다고 말했음.


Bing: Meta descriptions and keywords can (potentially) have a big impact on search ranking.

Bing은 여전히 메타 키워드를 중요한 요소로 보고 있음.


Backlinks

Google: Authoritative backlinks and high-quality content are the most important indicators of a page’s authority when it comes to backlinks.

Google의 경우 백링크를 받았을 때 해당 백링크가 당위성 있고 높은 품질을 가지고 있는지가 가장 중요한 백링크 요소가 됨.


Bing: Link count is weighted more heavily, and factors such as domain age and .gov, .edu, and .org domain extensions are considered trust signals.

Bing의 경우 단순히 몇개의 백링크를 받았는지가 중요한 요소가 됨. 또한 .edu, .gov와 같이 품질이 인증된 도메인으로부터의 백링크를 신뢰 할 수 있는 시그널로 여김.


Social Signals

Google: Treats Facebook and Twitter pages like any other indexed pages.

Google은 소셜 사이트를 다른 인덱스 페이지들과 동일하게 취급함.


Bing: Social signals are a key ranking factor. Search results will show you your Facebook friends’ and Twitter followers’ ratings of different businesses.

Bing은 소셜 시그널을 중요한 랭킹 요소로 보고 있음. 검색 결과로 너의 페북 친구들이나 트위너 팔로워 들이 뜨는 것을 볼 수 있음.


Multimedia Content

Google: Emphasizes text-based content and can’t crawl Flash websites.

Google은 텍스트 기반 내용을 강조하고 flash는 크롤하지 않음.


Bing: More emphasis on multimedia content and is able to crawl and understand Flash websites.

Bing은 멀티미디어 내용을 강조하고 flash 내용도 이해하고 크롤함.


Location

Google:  Google tends to sway in favor of larger, more established companies, giving preference to what it sees as the most credible results.

Google은 위치 정보 보다는 큰 스케일의 신뢰 할 수 있는 결과를 선호함.


Bing:  Bing also tends to show more small businesses, assuming the searcher wants the most proximal results.

Bing의 경우 좀 더 작은 비지니스를 선호하고 검색자가 좀 더 근처의 결과를 원할거라고 가정함.


Double-Meaning Search Queries

Google:  If there is a keyword phrase with two meanings, the most popular website tends to rank first.

Google은 만약 2가지 뜻의 키워드가 검색 된다면 좀 더 인기있는 웹사이트 결과를 먼저 줌.


Bing:  A double meaning search in Bing provides local results first.

Bing의 경우 지역적인 결과를 먼저 보내줌


Domain Age/Page Authority

Google:  Domain age does not factor in as much as the quality of backlinks pointing towards a domain. Also, Google does give favoritism towards .edu and .gov, as they tend to have quality links and good content.

Google의 경우 도메인 나이는 크게 중요한 요소가 아니나 .edum .gov와 같이 높은 퀄리티의 도메인을 선호함.


Bing:  Puts importance on domain age when assigning rank, as well as favors .edu and .gov websites.

Bing은 도메인 나이를 랭킹의 중요한 요소로 가정함 또한 .edu, .gov 웹사이트를 선호함.


Indexing

Google: Indexing while page in site.

Goolge의 경우 해당 사이트의 모든 페이지를 인덱싱함.


Bing:  Only caches roughly the first 100k of web pages.

Bing의 경우 처음 100k 페이지만 인덱싱 함.


302 Redirection

Google: Google prefers a 301 (permanent URL) redirect, a 302 (temporary redirect) will not usually cause any major issues with indexing.

구글의 경우 301을 301 리다이렉션 보다 선호함. 302의 경우 인덱싱에 큰 영향을 주지 않음.


Bing: Bing will interpret a 302 as a 301, after they crawl it a few times.

Bing의 경우 302를 301과 같이 해석함.






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